サンゴの縄張り争いを考慮したプロシージャルモデリング技術。サンゴ各個体の専有領域を独自開発のグラフィカルインターフェースを通じて指定すると、各サンゴの成長法則にしたがって樹形が自動生成されます。その際、成長可能領域を充填するような点群を個体間で奪い合わせることで、サンゴ同士の縄張り争いの結果として生じる枝同士の絡み合いが再現されます。
We propose a procedural modeling method for corals considering the territorial conflicts. We developed a graphical interface to control the territorial battle by arranging locator points that represent available space to grow the coral branches. The coral skeletons are generated according to species-specific structural rules while competing for the locators between individuals.
Publications
- Takashi Horiuchi, Ziyuan Cao, Yuto Kominami, Wataru Umezawa, Yuhao Dou, Daichi Ando, and Tomohiko Mukai, Artist-directed Modeling of Competitively Growing Corals, ACM SIGGRAPH ASIA 2022 Posters, 2022.12.
- 堀内 尚, 安藤 大地, 向井 智彦, 規則的成長と縄張り争いによるサンゴのモデリング手法の提案, 第84回情報処理学会全国大会, 7ZG-01, 2022.3.
- 堀内 尚, 向井 智彦, 安藤 大地, サンゴ礁の3DCGモデリング手法の研究, Visual Computing 2020 ポスター, 2020.12.