画像データに含まれるフラクタル構造に着目したリアルタリムテクスチャ超解像度化技術。提案手法は異なる解像度レベル間に現れる画像のフラクタル構造に着目し、複数のミップマップレイヤ間で類似領域を検出してフラクタル符号化します。そして実行時計算では、グラフィックスハードウェア上でフラクタル復号化を再帰的に適用することで入力テクスチャをリアルタイムに超解像度化します。
We propose a real-time texture upsampling technique that utilizes an underlying fractal structure of surface textures found in natural phenomena. Our method encodes the source texture by a fractal compression technique using cross-scale correspondences between two mipmap layers. The runtime computation increases the resolution of encoded textures by recursively applying fractal decoding in real-time.
Publications
- Yuto Kominami and Tomohiko Mukai, Realtime Texture Upsampling on Graphics Hardware Using Fractal Coding, International Conference on Cyberworlds 2022, pp.39-46, 2022.9.
- 小南悠人, 向井 智彦, フラクタル圧縮を用いたテクスチャの超解像化, 第84回情報処理学会全国大会, 6ZF-06, 2022.3.
- ミップマップレベル間の対応関係に基づくテクスチャの超解像度化, Visual Computing 2021 ポスター, 2021.9.