不整地上のキャラクタ歩行モーションのインタラクティブ生成技術。地形形状に応じて例示歩行モーションデータのブレンド割合を最適化することで、様々な地形上の歩行アニメーションを高速に合成します。Motion Ringと呼ぶモーションデータ構造と、Contact Sphereと呼ぶ地形検出&動作生成のためのデータ構造がポイントです。キャラクタ操作命令に対する応答性の向上や、高速化のための実装上の工夫にも言及しています。
We propose a practical method for synthesizing gait animation in interactive game environments. Our method constructs a parameterized looped motion data, called a motion ring, for synthesizing a variety of cyclic motions. A continuous gait motion is synthesized by circulating through the motion ring while the interpolation parameter is adaptively controlled according to the terrain condition.
- Publications
- Tomohiko Mukai,
Motion Rings for Interactive Gait Synthesis, Proceedings of ACM Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, pp.125–132, 2011. [web] [pdf] [movie]
- Tomohiko Mukai,